W jaki sposób szkolenia mogą zwiększyć motywację pracowników?
Świat, w którym żyjemy, pędzi do przodu. Technologia, nowe standardy, oczekiwania — wszystko to ewoluuje. Aby pracownicy czuli się usatysfakcjonowani w pracy, potrzebują szansy na rozwój kwalifikacji. Dlatego rozwój zawodowy, podczas ścieżki kariery, staje się tak istotny. Zmiany te wymagają nabywania nowych kwalifikacji, zdobywania nowych umiejętności i dlatego rozwój jest korzystny zarówno dla pracowników, jak i organizacji.
Inwestowanie w możliwości rozwoju zawodowego jest inwestycją w rozwój najważniejszego zasobu firmy — ludzi. Podnoszenie kompetencji skutkuje nie tylko lepszymi wynikami firmy, ale także pomaga ludziom w osiągnięciu ich osobistych celów. Szkolenia mogą pomóc kadrze zrozumieć, w jaki sposób ich praca wpisuje się misję i cele firmy. Ciągły rozwój pomaga pracownikom w zrozumieniu ich wartości, co może w znacznym stopniu przyczynić się do zwiększenia nie tylko motywacji do pracy, ale i zadowolenia z niej. Szkolenia mogą poprawić jakość i wyniki realizowanych zadań.
Doskonalenie umiejętności to także prosty i skuteczny sposób na zmniejszenie rotacji. Według LinkedIn Learning 94% pracowników twierdzi, że zostałoby w firmie na dłużej, gdyby inwestowano w ich rozwój. Motywacja jest katalizatorem, który sprzyja spełnieniu i buduje zaangażowanie, co ostatecznie przynosi korzyści zarówno personelowi, jak i pracodawcy. Umożliwienie pracownikom rozwoju ich predyspozycji zawodowych stanowi klucz dla powodzenia firmy i budowania do niej zaufania, zgodnie z którym to co niemożliwe staje się realne.
Autor artykułu: Arleta Stefanicka, dyrektor działu usług w VULCAN
Artykuł został opublikowany w Gazecie Finansowej, 03.02.2023 r.
Kliknij na obrazek, aby go powiększyć