Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 e-legitymacje to po prostu legitymacje. Pamiętaj, że legitymacje szkolne w postaci papierowej mogą być wydawane jedynie do 12 lipca 2024 r.
A co z mLegitymacją? mLegitymacja jest z kolei jak mDowód – jest wirtualnym dokumentem, wydanym na podstawie i na czas ważności dokumentu fizycznego.
Chcesz sprawnie przejść przez proces wymiany legitymacji? Pomożemy Ci w tym! Obejrzyj film obok i dowiedz się więcej.
Dlaczego warto zamawiać legitymacje z nami?
Pełne wsparcie
Gotowe dane możesz bezpiecznie przekazać z Dziennika VULCAN. Nie ma potrzeby dodatkowego zbierania zdjęć od uczniów – wykorzystaj zdjęcia dostępne w dzienniku.
Nie masz Dziennika VULCAN? Nie szkodzi! Możesz wygodnie wprowadzić dane uczniów do aplikacji a my zweryfikujemy, czy wprowadzasz unikalne numery legitymacji i numery PESEL uczniów – unikniesz pomyłkowego powielenia danych ucznia!
Wygoda
Ty przesyłasz elektronicznie dane – my zajmujemy się resztą.
W każdej chwili możesz sprawdzić online, na jakim etapie jest Twoje zamówienie.
Bezpieczeństwo danych
VULCAN od 36 lat wspiera samorządy, centra usług wspólnych i szkoły w codziennej pracy, dbając o bezpieczeństwo Państwa danych.
Na każdym etapie zlecenia zachowujemy wymagane normy bezpieczeństwa przekazywanych nam elektronicznie danych.
Weryfikujemy zamówienie legitymacji z danymi szkół zawartymi w RSPO. Wysyłamy gotowe legitymacje tylko na adresy szkół zgodne z danymi w RSPO.
Jak zamówić spersonalizowane plastikowe legitymacje?
Uwaga! W trakcie składania zamówienia niezbędny będzie numer RSPO Twojej jednostki lub zespołu – przygotuj go, zanim zaczniesz. Numer RSPO, czyli numer z Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych znajdziesz pod linkiem: https://rspo.gov.pl/).
Krok 1.
Złóż zamówienie online.
Krok 2.
VULCAN skontaktuje się z Tobą w celu jego weryfikacji.
Krok 3.
Opłać otrzymaną elektronicznie fakturę za zamówienie.
Krok 4.
Prześlij dane niezbędne do wydruku legitymacji.
Krok 5.
Na każdym etapie możesz sprawdzić status swojego zamówienia.
W tym momencie dysponujemy blankietami legitymacji szkolnych zgodnymi ze wzorami zawartymi w rozporządzeniu MEiN z dnia 7 czerwca 2023 r. (MEiN-I/1; MEiN-I/2; MEiN-I/3-N; MEiN-I/4-N). Prosimy, aby zwrócili Państwo uwagę, czy typ zamawianej legitymacji odpowiada specyfice Państwa szkoły.
Oznaczenie legitymacji
Dla kogo?
MEiN-I/1
Legitymacja szkolna dla uczniów szkół dla dzieci i młodzieży oraz uczniów szkół polskich
MEiN-I/2
Legitymacja szkolna dla słuchaczy branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i szkół dla dorosłych
MEiN-I/3-N
Legitymacja szkolna dla niepełnosprawnych uczniów szkół dla dzieci i młodzieży oraz uczniów szkół polskich
MEiN-I/4-N
Legitymacja szkolna dla niepełnosprawnych słuchaczy branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i szkół dla dorosłych
Cena legitymacji jest zależna od sezonu, w którym zlecają Państwo wydruk, oraz rodzaju blankietu legitymacji, który chcą Państwo wprowadzić w swojej szkole.
Do wyboru są dwa sezony w 2024 r.:
od 19 sierpnia do 31 października – sezon wysoki, w którym natężenie zleceń jest znacznie większe, stąd czas oczekiwania na wydruk może być dłuższy;
od 1 listopada do 31 grudnia – sezon niski, w którym natężenie zleceń jest mniejsze, a czas oczekiwania na wydruk krótszy.
Umożliwiamy zamówienie czterech rodzajów legitymacji:
bez warstwy elektronicznej (bez chipa);
z warstwą elektroniczną zawierającą jeden z poniższych chipów:
Unique 125 kHz,
NFC 1K 13,56 MHz,
MIFARE Classic® EV1 1k.
Szczegóły poniżej:
MIFARE® and MIFARE Classic® are trademarks of NXP B.V.
Gotowe do wczytania dane uczniów przygotują Państwo za pomocą Dziennika VULCAN. Jeśli nie mają Państwo Dziennika VULCAN, będą mogli Państwo wprowadzić dane uczniów do aplikacji ręcznie.
Maksymalny czas oczekiwania na wydruk wynosi 25 dni roboczych od daty wygenerowania pliku do druku (po wcześniejszym opłaceniu faktury). W zależności od okresu w roku (sezonu) oraz liczby zleceń czas ten może być krótszy.
Zamówienie na wydruk legitymacji może złożyć tylko dyrektor jednostki oświatowej (w przypadku zespołu – dyrektor zespołu). W trakcie procesu akceptuje on elektronicznie regulamin zawierający m.in. zgodę na powierzenie przetwarzania danych osobowych, których jest administratorem. Jednakże na dalszym etapie może on w naszej aplikacji wskazać pracownika szkoły, który będzie uprawniony do uzupełnienia i przekazania niezbędnych danych uczniów, a tym samym – sfinalizowania procesu zlecenia wydruku.
RSPO jest dla nas jednym z elementów umożliwiających sprawdzenie, czy są Państwo jednostką oświatową uprawnioną do zamawiania legitymacji szkolnych. Pozwala to nam również ustalić bezpieczny i zweryfikowany adres wysyłki gotowych legitymacji.
Numer Państwa jednostki sprawozdawczej (w przypadku zespołów będzie to numer całego zespołu) znajdą Państwo pod adresem: https://rspo.gov.pl/.
W dokumencie może być zaszyta bezstykowa warstwa elektroniczna (chip elektroniczny) pozwalająca na komunikację z różnymi czytnikami – np. kart miejskich, bibliotecznych, systemów stołówkowych.
Legitymacja nauczycielska też może zawierać w sobie elektroniczną warstwę bezstykową, więc również można skorzystać z niej w analogiczny sposób.
UWAGA. Firma VULCAN nie zajmuje się kodowaniem poszczególnych usług na legitymacjach – zanim zamówią Państwo konkretny rodzaj chipa, prosimy o sprawdzenie, czy jest on kompatybilny z czytnikiem, w jakim chcą go Państwo użyć.
Opłata za duplikat pobierana od osoby, dla której ten jest wydawany jest określona w rozporządzeniu i nie jest tożsama z kosztem jaki ponosi szkoła za jego wydanie:
§ 67. 1. Za wydanie duplikatu dokumentu i za uwierzytelnienie dokumentu przeznaczonego do obrotu prawnego z zagranicą pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu, a za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej lub legitymacji przedszkolnej – kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu.
Reklamacje można składać za pomocą formularza reklamacyjnego pod adresem https://www.vulcan.edu.pl/strefa-klienta/formularz-reklamacji lub przesyłając na adres: reklamacje@vulcan.edu.pl. Należy pamiętać o dokładnym opisie powodu reklamacji (wadliwy blankiet legitymacji/wady w zadruku danymi/wady hologramów), w razie konieczności wraz z dokumentacją zdjęciową oraz o danych klienta i osoby do kontaktu w sprawie reklamacji (nr telefonu i adres e-mail do korespondencji) jak również daty zauważenia problemu - to znacznie przyspieszy obsługę w procesie.
Po złożeniu reklamacji nasz pracownik skontaktuje się z Państwem. W razie konieczności dopytamy o więcej szczegółów lub zaproponujemy rozwiązanie i poinformujemy Państwa o dalszych krokach. Możemy poprosić o odesłanie reklamowanego produktu.
Jeśli w procesie reklamacyjnym konieczne będzie odesłanie produktu/produktów w celu weryfikacji, produkty powinny zostać odpowiednio zabezpieczone ze względu na charakter oraz odesłane na adres VULCAN sp. z o.o. ul. Wołowska 6, 51-116 Wrocław, z dopiskiem „Reklamacja legitymacje”. Konieczność odesłania produktu zostanie wskazana w trakcie obsługi procesu przez pracownika VULCAN. Koszty wysyłki ponosi klient. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, zaproponowana zostanie odpowiednia rekompensata w zależności od wartości zamówienia.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, ze względu na charakter produktu, klientowi przysługuje wymiana produktu na nowy, który zostanie przesłany wraz z wadliwym produktem z powrotem do klienta.
O rozpatrzeniu reklamacji poinformujemy klienta drogą e-mailową na adres podany w zgłoszeniu reklamacyjnym.
Uwaga
Program Internet Explorer (IE) został wycofany i nie jest już obsługiwany. Jeśli odwiedzana witryna wymaga programu Internet Explorer, możesz załadować ją ponownie w trybie IE w przeglądarce Microsoft Edge.
Ta strona używa plików cookie zgodnie z opisaną polityką wykorzystywania plików cookie. Korzystanie z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookie.
Ustawienia zaawansowane polityki cookies
Używamy plików cookies aby umożliwić korzystanie z naszej strony, monitorować ruch w serwisie oraz zapewnić możliwość korzystania z funkcji społecznościowych. W tym celu w plikach cookies przechowywane są między innymi informacje o rodzaju używanej przez Ciebie przeglądarki, oglądanych podstronach, czasie spędzonym na stronie. Ponadto dzięki plikom cookies będziesz mógł polubić nasze profile na Facebooku. Poniżej możesz wyrazić zgody na pliki cookies według swoich preferencji. Pamiętaj, że zgody możesz w każdej chwili cofnąć lub zmienić korzystając z opcji "Cookies" na dole strony.
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony(wymagane)
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony
Te pliki cookie są niezbędne dla funkcjonowania strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszych systemach. Są one zazwyczaj ustawiane tylko w odpowiedzi na działania podejmowane przez użytkownika, które sprowadzają się do zapytania o usługi, takie jak ustawienie preferencji prywatności, logowanie lub wypełnianie formularzy. Można ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała lub ostrzegała o tych plikach cookie, ale witryna może wtedy nie działać poprawnie. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
Ułatwiające
Te pliki cookies pozwalają osobom z niepełnosprawnościami łatwiej korzystać z naszej witryny. Dzięki mim można zmienić kontrast strony, rozmiar czcionki czy wskazywać zaznaczony element przy poruszaniu się po stronie za pomocą klawiatury.
Pliki obsługujące Webchat
Te pliki cookies przekazujemy firmie Nowa Era wyłącznie w celu obsługi webchatu. Nie są przechowywane w celach marketingowych.
Aby zatwierdzić zmiany dotyczące wyłączenia Webchatu, konieczne jest przeładowanie strony.
Pliki związane z analityką, wydajnością i personalizacją strony www
Te pliki cookie pozwalają nam rozpoznać i uwzględnić liczbę odwiedzających naszą witrynę internetową oraz analizować sposób jej przeglądania i korzystania. Umożliwiają także wykonywanie profili przeglądania. Nie zbierają danych osobowych. Należą do nich Google Analytics, usługa analizy sieci świadczona przez Google, Inc. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania przez Google można znaleźć na stronie https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Ten kod pozwala nam korzystać z narzędzia analitycznego Google Analytics, by lepiej analizować ruch na naszej witrynie i dostosowywać ją do potrzeb odwiedzających.
Pliki cookies związane z marketingiem
Te pliki cookie wykorzystywane są w celu dopasowania treści i form wyświetlanych reklam dostosowanych do Twoich potrzeb i upodobań.
Za pomocą tego narzędzia obsługujemy newsletter VULCAN abyś zawsze miał aktualne informacje oraz powiadomienia web push by powiadamiać Cię o ważnych informacjach.
Sales Manago app2.salesmanago.pl
Za pomocą tego narzędzia obsługujemy newsletter VULCAN abyś zawsze miał aktualne informacje oraz powiadomienia web push by powiadamiać Cię o ważnych informacjach.
Facebook Pixel
Za pomocą tego narzędzia Facebook zbiera informacje na temat tego jak korzystasz z naszej strony. Dzięki temu możemy w przyszłości kierować do Ciebie spersonalizowaną reklamę w ramach narzędzi reklamowych Facebooka. Facebook może też wyświetlać nasze reklamy innym użytkownikom tego portalu, którzy mają według portalu podobne do Ciebie zainteresowania i/lub profil. My jako właściciel serwisu nie gromadzimy danych pozwalających nam Cię zidentyfikować.
Google Ads
Google zbiera informacje na temat tego, jak korzystasz z naszej strony. Dzięki temu możemy w przyszłości kierować do Ciebie spersonalizowaną reklamę w ramach narzędzi reklamowych Google. My jako właściciel serwisu nie gromadzimy danych pozwalających nam Cię zidentyfikować.